середа, 27 лютого 2019 р.

конспект уроку 6 клас "Історія України.Всесвітня історія(інтегрований курс)


Урок 47
Всесвітня історія 6 клас
Тема. Римська республіка в  У – І ст.. до н.е.; соціальний устрій та організація влади.
Мета: сформувати уявлення про особливості влади часів Римської республіки, шляхи підкорення областей Апеннінського півострова;
Розвивати вміння аналізувати способи боротьби патриціїв за владу; порівнювати однотипні процеси Греції та Риму, працювати з текстом підручника;
Виховувати повагу до історії Давнього Риму.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: підручник ,карта , атласи
Основні поняття і терміни: республіка, патриції, плебеї, сенат, консул, народний трибун, вето, магістрат.
Основні дати: 509 р. до н.е – встановлення республіки, 494 р. до н.е. – початок боротьби патриції та плебеїв, 390 р. до н.е. – захоплення Риму галлами.


                                    ХІД     УРОКУ
І.Оргмомент.
ІІ. Актуалізація опорних  знань учнів.
1.     753 р. до н.е. -?
2.     509 р. до н.е. -?
3.     753 – 509 рр. до н.е. - ?
4.     Дайте характеристику географічного положення Апеннінського півострова.
5.     Назвіть племена, що проживали на півострові.
6.     Назвіть головні заняття жителів півострова.
7.     Хто заснував Рим?
8.     Що знаходиться на Капітолійському пагорбі і чому?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
ІV. Вивчення нового матеріалу за планом:
1. Боротьба патриціїв і плебеїв у  Римській республіці.
1)Прочитайте  п.1 і зробіть висновки про боротьбу плебеїв із патриціями за свої права.
2) Що означають терміни: республіка, народні трибуни, вето.
3) Чого вдалося досягти плебеям у цій боротьбі?
2. Організація влади і суспільства за часів Римської республіки.
Опрацюйте п. 2 підручника і дайте відповіді на запитання:
1) У який спосіб приймалися закони?
2) Хто такий кандидат?
3) Які функції магістрату?
4) Чи зберегли консули елементи царської влади?
5) Який орган мав вищу владу та зберіг аристократичні функції?
6)Який орган влади загрожував існуючому ладу?
7) Який орган влади мав право ветувати рішення всіх органів влади і був центральним.
3. Організація римського війська за часів республіки.
Опрацюйте п.3
Метод «Мікрофон»
1) Які умови потрібні для завоювання інших країн?
2) Пригадайте, що робив Філіпп для підкорення грецьких полісів.
4. Підкорення Римом Італії.
1 група . Виписують терміни і дати з подіями.
2,3 групи працюють з текстом і картою.
V. Закріплення.
1. Що було спільного і відмінного у грецького поліса та Римської республікою.
2. Від чого залежав успіх римлян у підкоренні інших народів?
3. Які елементи римської демократії є важливим для сучасності?
VІ.  Домашнє завдання. §44
VІІ. Підсумок уроку.



Немає коментарів:

Дописати коментар