середа, 27 лютого 2019 р.

Психологічні чинники викладання історії

Кожна людина віддає перевагу власному способу навчання, використовуючи який засвоює інформацію краще, повною мірою, і при цьому відчуває себе комфортно.  Якщо є вимушена засвоювати інформацію іншим способом, процес навчання утруднюється, уповільнюється й спричиняє відторгнення.
 Кожна людина, опрацьовуючи інформацію, більшою мірою використовує або ліву, або праву півкулю мозку.
Засвоюючи інформацію переважно лівою півкулею, людина міркує логічно, аналізує, йде від часткового до загального, звертає увагу на деталі, проходить послідовно пункт за пунктом, може висловити свої думки, орієнтується в часі. Але переважно умовивідний процес – це лише опрацювання готового матеріалу. Така людина насилу може дійти суті, не здатна в цілому побачити картину і створити щось нове.
 Засвоюючи інформацію правою півкулею, людина використовує інтуїцію, бачить картину загалом, синтезує деталі й доходить суті, при цьому використовує почуття, погано сприймає часові межі, не любить заглиблюватися в деталі. Але завдяки цьому здатна створити нове, проявити творчість і креативність.
 Крім переважного використання правої чи лівої півкулі, більшість людей застосовують один із чотирьох способів навчання:
-          візуальний – використовують очі: розуміють тільки те, що бачать;
-          аудіальний – використовують вуха: розуміють тільки те, що чують;
-          тактильний – використовують пальці рук і почуття: сприймають тільки те, що можна помацати і відчути;
-          кінестетичний – використовують м’язи: сприймають інформацію в русі.
Таким чином проводячи свої уроки, для того, щоб усі учні засвоїли ключову інформацію намагаюся слідувати таким правилам:
  1. Задіяти ліву півкулю учнів, розклавши навчальний матеріал по поличках, тобто:
а) подати план вивчення;
б) упорядковано викласти матеріал;
в) сформулювати висновки.
2. Задіяти праву півкулю, подавши цілісний погляд на досліджуваний об’єкт:
а) донести суть, показати картину загалом;
б) змалювати деталі;
в) показати взаємозв’язки у досліджуваному матеріалі.
3. Задіяти чотири способи засвоєння інформації, використовуючи логіку і позитивні емоції:
а) проілюструвати матеріал як символами, так і образами;
б) озвучити матеріал як словами, так і звуками ( музикою, фотодокументами);
в) задіяти почуття і пальці рук учнів: даю можливість учням конспектувати і малювати на уроці;
г) задіяти м’язи: дати можливість рухатися ( фізкультхвилинки).

Немає коментарів:

Дописати коментар