Тема. Розвиток систем літочислення
Мета: ознайомити здобувачів освіти з
одиницями вимірювання історичного часу та особливостями лічби часу в історії;
ознайомити зі способами упорядкування хронологічних даних; продемонструвати, як
за допомогою лінії історичного часу встановлювати хронологічну послідовність
подій; створити умови для розуміння особливостей літочислення до і після Різдва
Христового; розвивати ключові компетентності:
спілкування державною мовою; математична компетентність; інформаційно-цифрова
компетентність; уміння вчитися впродовж життя; соціальна та громадянська
компетентності; розвивати історичну компетентність
(хронологічну, просторову, інформаційну, логічну, аксіологічну); виховувати пунктуальність,
організованість, відповідальність.
Очікувані
результати: Після
цього уроку учні будуть: знати одиниці вимірювання часу,
поняття «рік», «століття», «тисячоліття», «ера» поняття «літочислення»; вміти за
визначеним вчителем алгоритмом розташовувати події у хронологічній
послідовності; розрізняти системи літочислення, пояснювати їх на
прикладах; усвідомлювати важливість правильного визначення
історичного часу для розуміння логіки історичних процесів.
Обладнання: роздатковий матеріал
Хід
уроку
І. Організація класу.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальна бесіда:
1) Які одиниці вимірювання часу ви знаєте? 2) Що таке історичний час? 3)Яка з допоміжних
історичних дисциплін займається встановленням
точних дат історичних подій?
ІУ. Вивчення нового матеріалу за планом:
1.
Хронологія і літочислення. Розповідь вчителя
Практичні завдання
1.
Григоріанський
календар.
Розповідь вчителя
Робота зі схемою
Практичне завдання
Робота в групах
У. Закріплення вивченого
1. Напишіть сенкани «Хронологія», «Історичний час».
УІ. Домашнє завдання .§ 9
Рефлексія. Вправа «Плюс – мінус- цікаво»
Немає коментарів:
Дописати коментар